Fredagmys...

Nu sitter man här på en fredagkväll och har inte som alla andra ätit tacos utan kycklingspett med bakpotatis mumma, så nu sitter man i soffan och kan inte röra sig. Bara kraften att ta sig till glaset med vin är en pärs.
Idag har det varit lite halvsegt då man har en aning sömnbrist eftersom Bella mådde illa efter sista medicinen vid 00:30 och låg och gnydde. Trodde att det skulle sluta med att hon kräktes men slapp det inatt. Så skönt.

Dagen började väldigt bra och hon mådde riktigt bra och tog emot både mat å medicin utan att må dåligt men efter 15 så började det igen. Bara för att hon är lite förkyld. Så typiskt eftersom alla är förkylda denna årstid.

I morgon kommer min bror och hans fru samt brorsdöttrarna Felicia 10 (som emma) Tindra 6 och Lejah 15 mån. Det blir inte så ofta vi ses eftersom de bor i Lidköping och man har inte direkt vägarna förbi där:( Nu är det bara frågan på vad man ska laga för mat hmmm Schnitzel eller nåt annat? Vi får väl se om Herr Ober har öppet hihi

Efter att jag fått min Iphone så har jag blivit en riktig hejare på att hålla koll på alla på FB, jag var ju inne en gång i månaden innan. Men blogga går ju inte så vi får väl se till att blogg.se fixar en app till Iphone snart.

Har jag föresten sagt att jag sitter å skriver med tyghandskar?! Jag har ju fått böldpest eller nåt, mina händer är alldeles trasiga å fnasiga å kliar förfärligt. Jag åkte till hudläkaren igår och nu ska de göra ett kontaktsallergi test med massa plattor på ryggen och jag kommer inte få duscha på två dagar. De vet inte vad de gör, försätta sig in en situation där de ska kladda på ryggen när jag inte duschat på två dagar. Jag måste nog raka ryggen iaf så att de får behålla lunchen de åt innan. Jag vet visserligen att jag har någon typ av allergi eftersom jag inte tål fisk och kan inte ta i en utan att handen blir som en ballong i obestämd färg. Det får jag tacka Restaurang Peterssons på backaplan för, för det var där jag jobbade när jag en dag helt plötsligt inte fick luft när jag åt en lite snabblunch (torsk med äggsås) bak i köket. Det var ju stressigt nog att hinna få något i magen när man jobbar på lunchrestaurang så det var ju typiskt.
Man blir ju inte direkt fet på ett sånt arbete vill jag lova men kul är det iaf.
Jag har ju ett företag som heter Herr Ober schnitzel bitte, det är en snabbmatsvagn som serverar schnitzel i fastfood koncept. Jag gör ju allt själv vilket då blir en garanti på att den är superfin!! Jag har tom bankat dem själv ett tag innan jag hittade en leverantör som hade en stampmaskin (inte fotstamp nu alltså!) och det har ju underlättat markant för mig nu.
Jag stod nere vid kajskul 8 i göteborg under kulturkalaset och det var nice flöde hela tiden på kvällarna, tom Morgan från Ullared var å åt hos mig och jag var ju tvungen att slänga ut att jag spelar kort med honom på kvällarna ahahhaha jo jo sa han och log:) Det var många som tog kort när han satt å åt med min luchbox så jag mös över att det blev marknadsföring helt gratis:)

Jag har ju tidigare skrivit om mina ätstörningar och jag funderar på att operera in en PEG (knapp på magen som Bella har) så man kan få iordning på måltiderna. Jag äter inte något förrän kl är 13 på dagarna så det är ju inte konstigt att man går upp i vikt eftersom jag hetsäter på kvällarna istället! Nu sitter jag med en påse snuskbågar och stinker! Men gott är det å det är ju ändå Idolfredag!! hehe
Nej nu får jag vara lite social!
PÖssssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0