Dan före dan före doppade dan!!

Vem kom på dan före dan före..... Så jobbigt att säga. Nu säger vi namnet på dagen istället tex onsdag för idag! Varför krångla till det? På tal om krångla till det.. Vi var och tog prover på Skene lasarett igår och det kunde inte gå sämre! Först så var de nog inte så vana med att ta prover på så små där. Det satte en nål i huvudet på bella men de var så nervösa och osyncade att Bella tog tag i nålen å drog ut den och ett blodbad uppstod, de skrapade med rören som skulle fyllas på pannan där det pumpade ut blod och Bella var hysterisk. Blir så trött på att det aldrig ska gå lugnt till. Emma var med men vände sig bort tillslut, stackaren hon har också sett mycket. Iaf så tog de prover men jag kände sådär för provsvaren. På kvällen får jag ett samtal från östra akuten som säger att vi måste komma in direkt och jag frågar varför? Kalium värdet som ska ligga på mellan 3, nåt och 5, nåt ligger på 15!! Jag vet ju att om värdet går ner så märker jag det men har aldrig varit med om för högt innan så ja börjar fundera. För det första så mår hon bra och för det andra så måste det vara missvisande för över 7-8 så fungerar inte hjärtat längre och Bella satt å lekte när de ringde. De fattar väl ändå att det är fel när alla andra ser bra ut! Jag kan bli skogstokig på sånt. Ska jag dra ut Bella i det vädret sent på kvällen för att det visar omänskligt fel? Nope. Jag ringde Bellas underbara läkare och han redde ut saken. Inte dåligt att man har hans privata nummer, service:) Jag tänker inte ta prover venöst på Skene mer, endast stick i finger prov får de ta. Lilla Bella är helt blå i pannan idag:( blåmärke! Idag är rimmen rimmade och på klapparna och glöggen är uppradad inför jul!! Så roligt att rimma ihop nåt, vi satt både jag Robert å Emma och skrattade.. Nu är det natten tomtekram på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0