Tisdags stress?

Tisdagar ? Är det bara jag som stressar på tisdagar..

Jag har tok jobbat på förmiddagen men satt i möte hela eftermiddagen å blev som alla andra kontorsnissar helt avslagen. En uppgift som annars tar 5 min tog 45 veckor! Tisdagar är inga roliga dagar alls, jag tycker att vi plockar bort den i detta NU. Fredagar är däremot en bra dag, så här gör vi. Måndag,fredag,onsdag,torsdag, fredag. För vem bestämmer hur dagarna ska döpas? Den skyldige kan ju kommentera å förklara annars gäller mitt alternativ! KAPISCH

Emma fick en tand borrad för första gången i morse haha å denna e kul.. Hur eller varför kan man ge en tid som 0715? Finns det någon som överhuvudtaget är medveten den tiden? Många frågor få svar. Tandläkaren var himla pedagogisk ändå, å det är ju skönt för annars hade det blivit ett himla tjohej i stolen vill jag lova å jag hade gått därifrån 200 spänn fattigare och emma hade fått en ny tid för att laga de 14 hål hon skulle fått av allt godis man var tvungen att muta henne med. Tack Doktorn ;)

Jag var himla glad imorse efter att ha lämnat Emma på skolan å satte mig framför datan och läste mina sälj tal från igår, -588:- MINUS PÅ KONTOT!! Jag ska sälja för runt 13 tusen om dagen för att klara budget, så minus såg ju lovande ut för resten av månaden. Jag ger ju inte bort grejer ju? hmm ska nog ringa å kolla så detta stämmer men återigen är fd tisdagar skit när det börjar med att jag får betala för att jobba.. haha  ABUUU ;)

I mitt jobb kan det ibland bli lite ensamt eftersom jag är fältsäljare och besöker kunder hela dagarna, så då är det ju tur att vi kommit så långt i utvecklingen att mobiler finns. Desto värre blir det för mina vänner som antingen är mammalediga eller hemma för sjukdom eller chafförer i sthlm vars telefoner som jag ringer sönder. Eniro har oxå fått sitt när man skojar till det å söker nummer till ställen som inte finns. Man får det ju gratis när de inte har nummer så det kostar ju inget.. hmm nu låter det som om jag inte jobbar på dagarna men det gör jag. FAKTISKT.

Hur ser dagens samhälle ut idag? Alla stressar sönder sig och sliter hela dagarna till att komma hem till sitt hus och laga mat städa tvätta möjligtvis umgås en kvart med barnen för att sedan jobba lite hemifrån chatta på msn med sin partner som sitter mittemot med sin data och sen somna på toa med tandborsten i munnen, är det så här det ska vara? Eller e det bara jag? Kvalitetstid va e de? Nåt man kan äta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0